У дошкільному віці закладаються основи здоров’я, виховуються основні риси особистості людини. Сім’я, дошкільні заклади мають створити сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини, отримання знань про людський організм, опанування санітарно-гігієнічних навичок. Дитина повинна поступово вчитися бути творцем досконалості свого тіла, здоров’я.
Фізичне виховання дітей дошкільного віку – систематичний вплив на організм дитини з метою його морфологічного і функціонального вдосконалення, зміцнення здоров’я, формування рухових навичок і фізичних якостей, забезпечення і реалізація таких завдань фізичного виховання дошкільників:
Ø зміцнення здоров’я;
Ø забезпечення гармонійного розвитку організму;
Ø розвиток рухових умінь, навичок і фізичних якостей ( сили, спритності, витривалості, гнучкості тощо);
Ø підвищення фізичної та розумової працездатності, загартування організму;
Ø прищеплення культурно-гігієнічних навичок, формування уявлень про здоровий спосіб життя;
Ø виховання потреби у заняттях фізичною культурою і спортом.
Одним з пріоритетних напрямків роботи нашого закладу є фізичний розвиток дітей, адже наш дошкільний навчальний заклад має великі можливості для зміцнення здоров’я, покращення фізичного розвитку дітей, їхньої рухової активності. Напрямок роботи спрямований на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя.
Діяльність з фізичного розвитку дітей ведеться через різні форми роботи:
здоров’язбережувальні технології;
гурткова робота;
руханки;
рухливі ігри;
фізичні вправи;
ранкова гімнастика;
спортивні розваги;
прогулянки;
заняття.
На заняттях з фізичного виховання виконуються завдання:
ü навчально-тренувальні та сюжетні;
ü тематичні;
ü фізкультурно-пізнавальні;
ü ігрові;
ü оздоровчі.
Так як провідним видом діяльності дітей дошкільного віку є гра, то заняття з фізичного виховання в нашому садочку проводяться з використанням рухливих ігор, на заняттях використовується спортивний інвентар (м'ячі, обручі, дуги, палиці, прапорці, скакалки та ін.) та спортивне обладнання (колода, спортивна драбини ...).
На заняттях діти виконують:
- загально-розвивальні вправи (біг, стрибки...) з поступовим збільшенням навантаження;
- вправи коригуючого спрямування (для профілактики порушення постави та плоскостопості);
- вправи для формування певних фізичних якостей та навиків, для впливу на різні м'язові групи з поступовим розподілом навантажень;
- рухливі ігри.
В теплу пору року заняття з фізкультури проводяться на свіжому повітрі - на спортивному майданчику, а в холодну пору року — в спортивному залі.
Таким чином фізичний розвиток та оздоровлення дітей ведеться на основі комплексного підходу.
Поради батькам:
v щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;
v разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;
v залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м'ячем, лазіння, повзання...
v грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;
v беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;
v катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.
Розкидані по кімнаті і перемішані шкарпетки всієї родини, дитині дається завдання знайти пару до певної шкарпетки або попарувати всі. Якщо два гравця то змагання хто швидше і більше утворить пар.
Метання скручених у кульки пари шкарпеток у горизонтальну ціль (миска, відро, кошик, крісло…) або у вертикальну ціль (малюнок на килимі, паперова мішень, на шафу).
Підкидання і ловіння шкарпетних кульок руками або за допомогою миски, капелюха, підноса. Ускладнення – дві шкарпетні кульки….
2-6 гравця, мотузка для розділення межі, кидання один в одного шкарпетними кульками.
Другий варіант – перекидання шкарпеток за межу а за сигналом припинити гру і підрахувати всі шкарпетні кульки на кожній стороні ігрового поля. Виграє та команда, у якої кульок буде менше !
розправлені шкарпетки розкладаються звивистою доріжкою так, щоб дитина могла пройти по ній, наступаючи кожною ногою на шкарпетку. Крок поза шкарпеткою – програв.
Пари шкарпеток рівненько розкладаються у певній послідовності: носками прямо, носками праворуч, носками ліворуч, носками прямо + по бокам перчатки чи рукавички і так далі. Дитина стрибає обома ніжками або прямо по розкладеним шкарпеткам, або поруч із цією доріжкою чітко повторюючи поворот стоп у відповідний бік і додаючи долоньки де є рукавички.
Із різнокольорового паперу вирізати квіти або намалювати їх різними фломастерами на білих аркушах і розкласти по кімнаті. Дорослий називає колір – дитина шукає квітку певного кольору і оббігає її довкола декілька раз, махаючи «крилами» як метелик.
Кидати і наздоганяти паперові літачки.
Вправа для профілактики плоскостопості – босими ніжками стати на два аркуші паперу і зіжмакувати їх пальчиками ніг а також переносити аркуші на відстань ( у тазик) пальчиками однієї а потім іншої ноги.
Другий варіант : переносити пальчиками ніг олівці, фломастери, китайські палочки.
зробленими із паперу кульками.
5. За допомогою скотчу прикріпляються до гладкої підлоги аркуші А-4 у вигляді класиків (1, 2, 1, 2….) і дитина стрибає.